Vyberte stranu

Cambridgeská diéta je nízko kalorický alebo extrémne nízko kalorický diétny plán, ktorý vám pomôže schudnúť relatívne rýchlo a ľahko. Vaša strava bude pozostávať zo špeciálnych značkových koktailov, tyčiniek, polievok a kašičiek.

Výrobky sa môžu používať samostatne pre rýchle chudnutie, alebo môžu byť použité v kombinácii s bežnými jedlami na postupnejšie a trvalejšie chudnutie.

Jedálničky cambridgeskej diéty odporúčajú príjem od 415 kalórií denne až po viac ako 1500 kcal.

Produkty vhodné pre Cambridgeskú diétu si nemôžete kúpiť v žiadnom obchode a ani online. Ak chcete vyskúšať túto stravu, môžete to urobiť len tak, že sa dostanete do kontaktu s odborným konzultantom Cambridge Weight Plan, ktorý vás navštívi, zváži a zmeria a na základe vašich výsledkov rozhodne, ktorý program by najlepšie vyhovoval vašim potrebám.

Cambridgeova diéta a bola vyvinutá dr. Alanom Howardom na Cambridgskej univerzite ako metóda rýchleho odbúravania telesného tuku

Čo môžete jesť?

Čo môžete jesť závisí od toho, koľko telesného tuku v respektíve kilogramov chcete schudnúť. Základ tohto stravovacieho plánu budú tvoriť špecializované produkty, ktoré obsahujú dokonalý pomer sacharidov, bielkovín, tuku a vlákninu, a naviac tridsať ďalších živín.

Kokteily, polievky a kaša sa predávajú vo vrecúškach, ktoré sa zmiešajú s vodou, takže nevyžadujú nijaké varenie alebo inú stratu času.

  • Medzi základné príchute shakov patria jahodová a banánová.
  • Polievky majú príchuť: kuracie mäso a huby, orientálne čili, pikantné paradajky, zeleninu, pór a zemiaky.
  • Kaša sa predáva v kombináciách: javorový syrup a pekanove oriešky, alebo jablko a škorica.
  • Posledným produktom, ktorý môžete nájsť v ponuke sú šťavnaté alebo chrumkavé tyčinky. Šťavnaté majú príchuť: karamel, toffee, čokoláda a čokoládova s pomarančom. Ak dávate prednosť chrumkavým tyčinkám, patria medzi ne brusnice, čokoládová mäta alebo arašidy.

V neskorších krokoch tohto programu, môžete tiež jesť aj iné jedlá, pričom však budete mať pod kontrolu váš kalorický príjem. Od svojho Cambridge poradcu dostanete recepty, rôzne tipy a nápady.

Možnosti Cambridgeské diéty

Existuje šesť krokov alebo možností Cambridgeského plánu a vy a váš konzultant rozhodnete, od ktorého kroku by ste mali začať.

  • Len Cambridge produkty – váš poradca vyberie tri alebo štyri výrobky z diéty Cambridge, ktoré jete a pijete denne.
  • Cambridge produkty Plus – máte tri značkové produkty spolu s bežným jedlom (200 kalórií). Alebo môžete mať štyri značkové výrobky a 200 ml odstredeného mlieka.

Podľa toho, čo vám odporučí váš poradca, je potrebné túto fázu dodržiavať maximálne od 1 týždňa do dvanásteho týždňa. Kalórie v tejto fáze sa líšia od 415 do 615 denne.

  • Ďalšia fáza – v tejto fáze budete jesť len tri špeciálne produkty z Cambridgeské diéty plus potraviny bohaté na bielkoviny, odstredené mlieko a niektoré druhy zeleniny. To vám dodá 810 kalórií denne a tento plán by sa mal dodržať minimálne týždeň.
  • Pri tejto fáze budete jesť 1000 kalórií denne. Skladá sa z dvoch diétnych produktov Cambridge, mlieka, raňajok a šalátov na obed a večeru. Odporúča sa, aby ste túto fázu dodržiavali 2 týždne.

A ako ďalej? Štádiá diéty pokračujú:

  • Dva diétne výrobky Cambridge, odtučnené mlieko a kontrolovaný kalorický príjem na obed a večeru. V tomto bode začnete pridávať ďalšie konvenčné jedlo do svojho denného menu. Tento krok môžete dodržiavať tak dlho, ako budete chcieť.
  • V tejto fáze máte povolených 1500 kcal denne, ktoré pozostávajú z jedného Cambridge výrobku, raňajok, večere, obeda a olovrantu. Váš konzultant Cambridge vám bude schopný poskytnúť nápady a recepty na to, čo môžete variť a pripraviť a upozorní vás na to, čo pre vás vhodné zatiaľ nie je. Neexistujú žiadne obmedzenia, ako dlho by ste mali tento krok dodržiavať.
  • Posledným krokom je fáza udržiavania. Akonáhle je vaša váha stabilizovaná, váš cambridge poradca vám odporučí plánovať dopredu a jesť zdravú, vyváženú stravu. Navrhne, aby ste ho naďalej navštevovali a sledovali svoj denný diétny príjem potravy.

Ako Cambridgeská diéta funguje a prečo je úspešná?

V podstate ide o veľmi nízkokalorická stravu s využitím výživových doplnkov. Rovnováha živín je navrhnutá tak, aby dostala vaše telo do stavu miernej ketózy, ktorá pomáha urýchliť úbytok hmotnosti. Ketóza znamená, že naše telo používa na výrobu energie tuky.

Je to diéta s nízkym obsahom sacharidov, takže akonáhle telo vyčerpá svoje vlastné zásoby glykogénu, je nútené používať iný zdroj energie, a tým je práve nežiaduci tuk.

Čo hovoria na Cambridgeskú diétu odborníci?

Lucy Jones je odborník na obezitu a hovorca britskej Dietetickej asociácie.

Povedala: „My používame Cambridgskú diétu ako klinický diétny plán pred prípadmi operácií na odstránenie obezity, kde je pacient príliš ťažký na to, aby riskoval celkovú anestéziu.“

Hovorí, že táto diéta je medicínsky bezpečná, ale nemala by sa používať len tak. „Pri akejkoľvek diéte podobnej tejto dôjde k opätovnému nárastu telesnej hmotnosti, nazývanému „jojo efekt“. Po splnení tak striktného plánu sa niektorí ľudia vrátia k svojmu predchádzajúcemu životnému štýlu a hmotnosť sa vráti späť, alebo priberú ešte niečo navyše. Z dlhodobého hľadiska je preto optimálne, aby ste zmenili svoje stravovacie návyky ako také.

Aj napriek tomu tvrdí, že: „Výrobky Cambridge sú vhodné pri chudnutí u obéznych ľudí, tj. ľudí s BMI viac ako 30.“

Hovorkyňa britskej nadácie pre výživu Áine O’Connorová hovorí: „Niektoré produkty diéty Cambridge môžu pomôcť odštartovať správne stravovanie a motivovať k zmenám návykov, ale nanešťastie neexistujú žiadne skutočné rýchle nápravy a zmena stravovacích návykov je dlhší proces, ak chceme skutočné výsledky. Ak si teda želáte stratiť váhu v dlhodobom časovom horizonte, musíte urobiť zmeny v strave a životnom štýle, ktorých sa môžete držať už natrvalo.

Ďalej hovorí: „V konečnom dôsledku sú potrebné celkové zmeny životného štýlu zahŕňajúce zdravú a vyváženú stravu a veľa fyzickej aktivity, než aby sme sa spoliehali na krátkodobú radikálnu zmenu stravy akou je Cambridgeské diéta.“

Hlavné myšlienky Cambridgeskej diéty

Najnovšie údaje ukazujú, že približne 26% dospelých v Anglicku je obéznych a predpokladá sa, že do roku 2025 bude takmer polovica mužov a viac ako tretina žien obézna.

Všetci vieme, že najlepší spôsob, ako schudnúť, je chudnúť pomaly a natrvalo, jesť zdravé jedlo, cvičiť a zmeniť naše stravovacie návyky. To však nie je vždy tak jednoduché, ako sa to povie.

Diéty, ako je Cambridgeská diéta, nemusia byť tým najlepším dlhodobým variantom, ale preukázateľne fungujú a môžu vám pomôcť, ak ste obézni a nemôžete schudnúť inými spôsobmi.

Najťažšia časť Cambridgeského diétneho plánu je vydržať. Odloženie bežných jedál a ich výmena za malé občerstvenia alebo polievku môže byť z dlhodobého hľadiska veľmi náročné.