Vyberte stranu

Hoci ide o dosť striktnú diétu, pri banánovej diéte môže byť váš stravovací plán značne rozmanitý, pretože v tomto jedálničku je zakázané len veľmi málo jedál alebo nápojov.

Na prvý pohľad by sme mohli banánovú diétu považovať za veľmi prísnu, pretože obsahuje striktné pravidlá, ktoré sa týkajú toho, kedy a čo budete jesť. Naviac, tieto pravidlá sa neobmedzujú len na obed a večeru a uberanie kalórií.

V závislosti od toho, čo jete na obed či večeru, môžete buď stratiť váhu, alebo v opačnom prípade aj pribrať. Poraďte sa so svojím lekárom skôr, ako urobíte akékoľvek radikálne zmeny vo vašej strave. Pozrime sa bližšie, ako by vyzeral klasický jedálniček na banánovej diéte.

Možnosti raňajok s banánovou diétou

Tento stravovací plán sa nazýva banánová diéta z nejakého dôvodu. Zakladatelia diétneho plánu vám odporúčajú jesť na raňajkami jeden až štyri surové banány pričom pijete vodu, ktorá je buď izbovej teploty alebo vlažná. Pozor! Nič ďalšie nepridávajte. Rovnako ako všetky jedlá na banánovej strave, mali by ste jesť len, kým nebudete 80% plní, čiže keď už nebudete cítiť hlad a začnete cítiť mierny tlak v žalúdku.

Ďalšie jedlá v banánovej diéte

Z väčšej časti môžete jesť všetko, čo chcete na obed a večeru, s výnimkou mliečnych výrobkov, alkoholu a dezertov. Tiež je nutné večerať pred 8:00 a jediný nápoj, ktorý je povolený s jedlom, je voda s izbovou teplotou. Rovnako ako pri raňajkách, mali by ste jesť až dovtedy, kým nebudete 80% plní.

Je pravdepodobné, že dosiahnete najlepšie výsledky, čo sa týkachudnutia, ak budete obed a večeru držať výživné avšak stále diétne, vyberajte si preto takéto jedlá. Zaraďte do svojho stravovacieho plánu všetky zdravé potraviny ako ovocie, zeleninu, celé zrná a chudé bielkoviny. Dobré zdroje bielkovín povolené v banánovej diéte zahŕňajú morské plody, hydinu a vajcia. Obmedzte množstvo vysoko spracovaných potravín, rafinovaných zrná a potraviny, ktoré obsahujú veľa tuku, cukru alebo sodíka. Tieto majú tendenciu obsahovať vyššie množstvo kalórií a menej živín. To znamená, preskočte nezdravé potraviny, ako sú hot dogy, pečivo kúpené v obchode, zabudnite na mrazené večere a cukrárne či zmrzlinárne.

Vyraďte alkohol a dezerty – dve položky, ktoré majú vysoký obsah kalórií s malou výživovou hodnotou. Vylúčenie týchto dvoch zložiek zo stravy vám môže pomôcť pri obmedzení príjmu kalórií. Zjavnou chybou tejto diéty je však vynechanie mliečnych výrobkov, čo by mohlo spôsobiť nedostatočný príjem vápnika.

Banánová strava snacky

Snacky sa v banánovej diéte neodporúčajú, ale ak cítite obzvlášť veľký hlad medzi raňajkami a obedom, môžete si dať kúsok čerstvého ovocia. To však neplatí pre sušené ovocie a konzervované ovocie. Toto ovocie obsahuje viacej kalórií na porciu ako čerstvé ovocie. Každý pondelok doobeda môžete s obedom aj večeru zjesť aj malé sladké občerstvenie. Keďže v bežné dni nie sú dezerty po jedle povolené, toto popoludňajšie občerstvenie je príležitosť dať si trochu niečoho sladkého, ak po tom túžite, napríklad malý kúsok horkej čokolády. Ovocie alebo zelenina sú však najzdravšími alternatívami, ktoré máte, a preto vám ich vrele odporúčame.

Ďalšie pravidlá týkajúce sa banánovej diéty

Cvičenie je v tomto stravovacom pláne nepovinné, ale pravdepodobne stratíte viacej nadbytočného tuku, ak ho do svojej rutiny zahrniete. Porozmýšľajte o 30 až 60 minútovom kardiu denne, mohli by ste zaradiť napr. rýchlu chôdzu, plávanie alebo cyklistiku, ako aj niekoľko silových tréningov za účelom dosiahnutia najlepších výsledkov.

Ďalšou hlavnou zásadou banánovej diéty je, že do pol noci pôjdete spať, čo tiež môže výrazne pomôcť pri chudnutí. Nedostatok spánku, môže byť spojený so zvýšeným indexom telesnej hmotnosti, podľa štúdie publikovanej v lekárstve PLOS v roku 2004. Ľudia, ktorí nemajú dostatok spánku, môžu mať nevyrovnanú hladinu hormónov, vyššie úrovne ghrelínu a nižšie hladiny leptínu. Táto kombinácia spôsobuje zvýšenú chuť do jedla, čo môže viesť k prírastku hmotnosti.

Vplyv banánovej diéty na chudnutie

Jedenie väčšieho množstva ovocia a zeleniny vo všeobecnosti súvisí so stratou hmotnosti, podľa štúdie publikovanej v spoločnosti PLOS Medicine v roku 2015. Avšak, ak chcete znížiť vašu hmotnosť stravou zameranou na banány, musíte jesť menej kalórií počas dňa, než ste boli zvyknutí. Ak budete jesť príliš veľa, pretože si vyberiete nevhodné potraviny, ktoré vás nezasýtia, môžete skončiť tak, že priberiete namiesto schudnutia. Bohužiaľ priberanie je jednoduchšie, ako by ste si mysleli. Napríklad banán sa môže pohybovať od 72 do 135kcal, takže raňajky s jedným až štyrmi banánmi môžu obsahovať 72 až 540 kalórií, čo je celkom slušný objem energie.